0 Kundvagn
Lagd i kundvagn
    Du har produkter i din kundvagn
    Du har 1 produkt i din kundvagn
    Totalt
    Kassa Fortsätt handla

    1. HUR BYTER JAG EN VARA?

    2. KAN JAG GÖRA TILLÄGG/ÄNDRINGAR I MIN BESTÄLLNING?

    3. HUR RETURNERAR JAG EN VARA?

    4. VEM STÅR FÖR RETURFRAKTEN?

    5. VAR KAN JAG FÅ TAG PÅ EN NY RETURSEDEL?

    6. HUR SKER ÅTERBETALNINGEN?

     

    1. HUR BYTER JAG EN VARA?

    WEBB
    Webbreturer går endast returnera/byta genom att returnera varan direkt till oss. Vi tar ej emot webbreturer/byten i våra fysiska butiker. Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra Ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varorna.   

    Vill du byta en vara som är köpt online, exempelvis till en annan storlek eller färg gör du det enkelt genom att returnera varan till oss och beställa en ny. Vi tar inte emot önskemål om byte på retursedeln i returpaketet – då den önskade varan kan vara slutsåld när ditt paket kommer fram till oss. Vid ett byte står du som kund för returfrakten. Under punkt 3 kan du läsa mer om hur du går tillväga för att returnera din vara.

    FYSISK BUTIK
    Våra fysiska butiker hanterar byten/returer mellan varandra så länge det är en ordinarie vara inköpt under innevarande säsong. För att vi ska kunna hjälpa dig med ett eventuellt byte/retur krävs ett kvitto. Återbetalning sker endast till det kort som användes vid köptillfället. 10 dagars öppetköp/bytesrätt.

    Vi tar ej emot byten/returer/reklamationer av varor som inte är köpta i våra egna butiker. Är din vara köpt hos någon av våra återförsäljare är det också dit du ska vända dig med ditt ärende. Har du funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundsupport: support@kavat.com


    2. KAN JAG GÖRA TILLÄGG/ÄNDRINGAR I MIN BESTÄLLNING?

    Vi använder oss av en extern logistikpartner som packar och skickar din order så snart den inkommit. Om vi hinner stoppa din order innan den har hunnit gå iväg kan vi annullera din order. Eventuella ändringar och tillägg görs genom att lägga en ny order. 


    3. HUR RETURNERAR JAG EN VARA?
    Gäller endast kunder hos Kavat.se/Kavat.com. Om du av någon anledning vill returnera en vara skickar du den till oss med i första hand PostNord som leverantör. Se postens portotabell här och här. Skicka till följande adress: 

    Skofabriken Kavat AB 
    Box 101 
    692 22 Kumla 

    Fyll i retursedeln som fanns i paketet vid leveransen (kan hämtas för utskrift här) och bifoga i paketet.

    Packa skorna på så sätt att de inte skadas i transporten, både skor och originalkartong ska vara väl förpackade i förslagsvis samma förpackning de kom i. Vänligen skriv ej direkt på kartongen.

    Då vi har en speciell postbox kan den inte bli full, utan alla returer (även de som skickas som paket) till adressen ovan tas emot korrekt. Det går utmärkt att välja leveranssätt till paketombud, även dessa hamnar i vår postbox.

    OBS: Om du väljer att skicka med annan leverantör än PostNord måste utkörning väljas.


    4. VEM STÅR FÖR RETURFRAKTEN?
    Vid ångrat köp/byte får du själv stå för returfrakten tillbaka till oss. Vid en godkänd reklamation ersätter vi dig för returfrakten på billigaste sätt med posten som brev eller paket så snart varan inkommit till oss, ange kontouppgifter i returblanketten.


    5. VAR KAN JAG FÅ TAG PÅ EN NY RETURSEDEL?
    Kan hämtas för utskrift här.


    6. HUR SKER ÅTERBETALNINGEN?
    Det görs en återbetalning till det kort som användes vid ordertillfället. Överföringen kan ta upp till 5 bankdagar beroende på din banks återbetalningsrutiner.