Byte/Retur

1. Hur byter jag en vara som jag har köpt online?

Vill du byta en vara som är köpt online, exempelvis till en annan storlek eller färg gör du det enkelt genom att returnera varan till oss och beställa en ny. Vi tar inte emot önskemål om byte på retursedeln i returpaketet – då den önskade varan kan vara slutsåld när ditt paket kommer fram till oss. Vid ett byte rekommenderar vi att du använder den förtryckta returfraktsedeln. Under punkt 4 kan du läsa mer om hur du går tillväga för att returnera din vara.

2. Hur byter jag en vara som jag har köpt i butik?

Våra fysiska butiker hanterar byten/returer mellan varandra så länge det är en ordinarie vara inköpt under innevarande säsong. För att vi ska kunna hjälpa dig med ett eventuellt byte/retur krävs ett kvitto. Återbetalning sker endast till det kort som användes vid köptillfället. De fysiska butikerna tillämpar 10 dagars öppet köp/bytesrätt.

Vi tar ej emot byten/returer/reklamationer av varor som inte är köpta i våra egna butiker. Är din vara köpt hos någon av våra återförsäljare är det också dit du ska vända dig med ditt ärende. Har du funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss.

3. Kan jag ändra i min beställning?

Vi använder oss av en extern logistikpartner som packar och skickar din order så snart den inkommit. Om vi hinner stoppa din order innan den har hunnit gå iväg kan vi annullera din order. Eventuella ändringar och tillägg görs annars genom att lägga en ny order.

4. Hur returnerar jag en vara?

Fyll i returblanketten som fanns i paketet vid leveransen och lägg med i paketet. Ditt ordernummer hittar du i orderbekräftelsen som skickades ut via mail när ordern lades.

Packa skorna på så sätt att de inte skadas i transporten, både skor och originalkartong ska vara väl förpackade i förslagsvis samma förpackning de kom i. Vänligen skriv ej direkt på kartongen.

Om du har tappat bort din returblankett kan du ladda ner den på nytt.

5. Vem står för returfrakten?

För att förenkla returprocessen för dig som kund, bifogar vi en förtryckt returfrakt-sedel i paketet.
Använder du den bifogade returfrakt-sedeln dras en fast avgift på 69kr oavsett paketets storlek och vikt. Ditt paket blir även spårbart, vilket kan kännas tryggt då du som avsändare ansvarar för paketet till att vi mottar det.
Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som är valt vid orderläggningen.
Returfrakt-avgiften dras av från summan på den/dem returnerade varorna så snart returen är mottagen och hanterad. Har du valt faktura som betalningsalternativ så återbetalas summan för artiklarna som returneras och fakturabeloppet ändras till 69kr.

Väljer du att inte utnyttja den bifogade returfraktsedeln och istället skickar varorna med eget fraktsätt, återbetalas hela summan för det som returneras när paketet når oss.

6. Jag tror detta är en reklamation?

Om du har köpt din vara hos någon av våra återförsäljare är det dit du ska vända dig vid en eventuell reklamation.

Om du har köpt din vara i vår webbshop vill vi att du kontaktar oss. Bifoga gärna en bild för att vi enklare ska kunna göra en bedömning av ditt ärende.
Vid en godkänd reklamation står vi för returfrakt-avgiften.

Om du köpt varan i en av våra butiker i Kumla, Göteborg, Stockholm eller Malmö är du välkommen till den butiken som du köpt varan i så hjälper vi dig med reklamationen. Kom ihåg att ta med både varan och kvittot så att vi kan hjälpa dig direkt. Du kan inte reklamera varan till vår webbshop om du köpt den i en fysisk butik.

Följ oss på Instagram