0 Kundvagn
Lagd i kundvagn
    Du har produkter i din kundvagn
    Du har 1 produkt i din kundvagn
    Totalt
    Kassa Fortsätt handla

    1. VAD HAR NI FÖR OLIKA BETALSÄTT?

    2. ERBJUDER NI FRI FRAKT?

    3. NYA EU-REGLER OCH RUTINER GÄLLANDE KORTBETALNINGAR.

    4. MIN KORTBETALNING GÅR INTE IGENOM, VAD GÖR JAG?

    5. HUR SER JAG MIN BESTÄLLNING?

    6. HUR SPÅRAR JAG MITT PAKET?

    7. HUR BYTER JAG EN VARA?

    8. KAN JAG GÖRA TILLÄGG/ÄNDRINGAR I MIN BESTÄLLNING?

    9. HUR RETURNERAR JAG EN VARA?

    10. HUR LÅNG LEVERANSTID HAR NI?

    11. HUR SKER LEVERANSEN?

    12. OUTLÖSTA PAKET?

    13. TILLKOMMER DET FRAKTAVGIFT?

    14. VEM STÅR FÖR RETURFRAKTEN?

    15. KAN JAG ÅNGRA MITT KÖP?

    16. VAR KAN JAG FÅ TAG PÅ EN NY RETURSEDEL?

    17. HUR SKER ÅTERBETALNINGEN?

    18. VARFÖR PASSERAR MINA BESTÄLLNINGSUPPGIFTER UTLANDET?

     

     

    1. VAD HAR NI FÖR OLIKA BETALSÄTT?
    Vi tar i nuläget endast emot kortbetalningar via certifierade betaltjänsten Stripe från ett antal olika kortutgivare. Stripe är en av världens största onlinebetallösningar och är sömlöst integrerad med vår sajt. Vi jobbar för att inom kort kunna erbjuda både fakturabetalning och betalning med Swish.


    2. ERBJUDER NI FRI FRAKT?

    Ja, på alla skor är frakten gratis. Det är fri frakt på alla beställningar över 200 SEK. För beställningar under 200 SEK tillkommer 50 kr i fraktavgift.


    3. NYA EU-REGLER OCH RUTINER GÄLLANDE KORTBETALNINGAR.

    Kontrollera om din kortutgivare har anpassat sig efter de nya eu-reglerna. I vissa fall måste du aktivt låsa upp kortet via din internetbank innan varje ehandlesköp. Detta kan vara en anledning till nekade transaktioner. (Observera att det är beroende på vilken typ av kort du använder vid köptillfället).


    4. MIN KORTBETALNING GÅR INTE IGENOM, VAD GÖR JAG?

    Kavat har ingen insyn i eller möjlighet att påverka nekade eller misslyckade betalningar av säkerhetsskäl. Det är den certifierade betaltjänsten Stripe som ansvarar för detta enligt rådande EU-lagar.

    Vanliga fel:
    - Din fakturaadress stämmer inte med den som adress som kortägaren är skriven på (Du kan ange en specifik fakturaadress i steget ”Betalningssätt”)
    - Det finns inte tillräckligt med pengar på kontot som kortet är kopplat till (alternativt krediten) (Kontrollera saldo)
    - Transaktionen nekades av kortutgivaren (Kontrollera med din bank)
    - Vissa kort exempelvis "Visa Electron" måste låsas upp via din bank innan det går att handla med dem på internet
    - Kontrollera om din kortutgivare har anpassat sig efter de nya EU-reglerna. (Se ovan)

    Vår rekommendation är att du i första hand:
    Kontaktar din kortutgivare för att få besked om varför köpen inte går igenom.

    I andra hand Stripe, här är deras support.

    Du är alltid välkommen att kontakta oss på support@kavat.com om du har kompletterande frågor.


    5. HUR SER JAG MIN BESTÄLLNING?
    Du får alltid ett bekräftelsemail när du lagt din order. Ett nytt mail skickas också varje gång leveransstatusen ändras.


    6. HUR SPÅRAR JAG MITT PAKET?

    Du kan enkelt spåra ditt paket med hjälp av sändningsnummret i din orderbekräftelse som vi skickar ut med e-mail.


    7. HUR BYTER JAG EN VARA?
    Vill du byta en vara, exempelvis till en annan storlek eller färg gör du det enkelt genom att returnera varan till oss och beställa en ny. Var vänlig att inte ange önskemål om byte på retursedeln i returpaketet – vi tar inte emot bytesönskemål då den önskade varan kan vara slutsåld när ditt paket kommer fram till oss. Vid ett byte får du själv stå för returfrakten tillbaka till oss.


    8. KAN JAG GÖRA TILLÄGG/ÄNDRINGAR I MIN BESTÄLLNING?
    Vi använder oss av en extern logistikpartner som packar och skickar din order så snart den inkommit. Om vi hinner stoppa din order innan den har hunnit gå iväg kan vi annullera din order. Eventuella ändringar och tillägg görs genom att lägga en ny order.


    9. HUR RETURNERAR JAG EN VARA? 
    Gäller endast kunder hos Kavat.se/Kavat.com. Om du av någon anledning vill returnera en vara skickar du den till oss med i första hand PostNord som leverantör. Se postens portotabell här och här. Skicka till följande adress: 

    Skofabriken Kavat AB 
    Box 101 
    692 22 Kumla 

    Fyll i retursedeln som fanns i paketet vid leveransen (kan hämtas för utskrift här) och bifoga i paketet. Packa skorna på så sätt att de inte skadas i transporten, använd gärna kartongen du fick skorna i. Då vi har en speciell postbox kan den inte bli full, utan alla returer (även de som skickas som paket) till adressen ovan tas emot korrekt. Det går utmärkt att välja leveranssätt till paketombud, även dessa hamnar i vår postbox.

    OBS: Om du väljer att skicka med annan leverantör än PostNord måste utkörning väljas.


    10. HUR LÅNG LEVERANSTID HAR NI?
    Vi försöker alltid skicka din beställning inom 5 arbetsdagar.


    11. HUR SKER LEVERANSEN?
    Leveranser sker med Posten till närmaste Post-ombud.


    12. OUTLÖSTA PAKET?
    För ej utlösta försändelser faktureras en avgift på 200 SEK. Var noga med att ange rätt mobilnummer eller e-mailadress för att aviseringen från Posten ska komma fram.


    13. TILLKOMMER DET FRAKTAVGIFT?
    För leveranser inom Sverige:
    Vid order över 200 SEK tillkommer ingen frakt.
    Vid order under 200 SEK tillkommer en fraktavgift på 50 SEK
    Du står själv för returfrakten tillbaka till oss vid en eventuell retur/byte.


    14. VEM STÅR FÖR RETURFRAKTEN?
    Vid ångrat köp/byte får du själv stå för returfrakten tillbaka till oss. Vid en godkänd reklamation ersätter vi dig för returfrakten med posten som brev eller paket så snart varan inkommit till oss, ange kontouppgifter i returblanketten.


    15. KAN JAG ÅNGRA MITT KÖP?
    Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra Ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varorna. Om du ångrar Ditt köp och skickar tillbaka hela eller delar av ordern gör vi en återbetalning av summan för det returnerade, förutsatt att varan ej är använd eller på annat sätt är skadad. Du som kund ansvarar för att varan packas på så sätt att den ej skadas i frakten. Returfrakten vid ångrat köp står du som kund för.


    16. VAR KAN JAG FÅ TAG PÅ EN NY RETURSEDEL?
    Kan hämtas för utskrift här.


    17. HUR SKER ÅTERBETALNINGEN?
    Det sker en återbetalning till det kort/konto som användes vid ordertillfället inom 14 dagar från att returen inkommit.


    18. VARFÖR PASSERAR MINA BESTÄLLNINGSUPPGIFTER UTLANDET?

    Vi använder oss av en e-handelsplatform som ligger i molnet. Det betyder att vi inte styr fullt ut var driften på vår servrar sker. På samma sätt som när du använder exempelvis Facebook (om du gör det) eller söker på Google så vet du inte vilka servrar och vilka länder din information passerar. När du handlar på nätet via exempelvis Stripe så kan man aldrig garantera var köpinformationen passerar geografiskt. Vi tycker det är viktigt att upplysa våra kunder om detta eftersom vi använder oss av en internationell tjänst. Viktigt att påpeka är att vi aldrig sparar kortinformationen. Det som sparas är orderinformationen som krävs för att vi skall kunna skicka rätt vara till rätt adress samt redovisa våra transaktioner enligt svensk lag.